GYAKORI KÉRDÉSEK - GYORS SEGÍTSÉG - TÁJÉKOZÓDÁS

A legtöbbször megválaszolt kérdések:

1. Mi az az iSaac?

iSaac egy biztonságirányítási rendszer, aminek a leglátványosabb eleme egy szenzorokkal felszerelt mérőállomás, egyszerűbben robot biztonsági "őr".

2. Mi az az RPA?

A rövidítés nagyjából azt jelenti: robotizált folyamatautomatizálás. Azokon a területeken, ahol a sokszor ismétlődő folyamatok lehetővé teszik, automatizálják ezen műveletek megvalósulását. A biztonsági ügyintézés témájában, kiemelten fontos, hogy azonos minőségben legyenek végrehajtva ezen folyamatok, még ezredszer is. Fontosak a folyamattartást garantáló és folyamatminőséget standardizáló automata megoldások, ezért egyre elterjedtebbek az RPA rendszerek.

3. Mire képes az iSaac robot?

iSaac a biztonsági szolgálat munkáját automatizálja. Biztonsági ellenőrzéseket végez, kijelzi a nem-megfelelőségeket, digitálisan adminisztrál és minden történést felkonferál. 

4. Hová való iSaac?

iSaac ipari, gyári területek áteresztőpontjára lett kitalálva. Ez lehet akár a főbejárat vagy a termeléshez vezető út. A lényeg, hogy fontos legyen az ellenőrzött áthaladás vagy legyen "ipari mennyiségű".

5. Miből áll az iSaac rendszer?

Három felületből áll, van egy mérőállomás, ezen tudnak a felhasználók be- és kilépni, itt esnek át az ellenőrzéseken. Van egy operátor felület, ezt a biztonsági őr látja, ezen jelennek meg a rendkívüli események, amikor a mérőállomás valamilyen eltérést tapasztal és az operátornak intézkednie kell. Az adminisztrátor felület, pedig weben keresztül érhető el, ehhez a vezetőknek van hozzáférése, ez az adatbázis és itt lehet a rendszert cégre szabni.

6. Az iSaac mérőállomás szabadtéri?

Nem. Fedett helyre lehet tenni, az esőtől meg kell védeni. Ügynökségünk arra specializálódott, hogy segítsen kialakítani az "iSaac area"-t. Helyspecifikus látványtervet készítünk, hogy a legmegfelelőbb helyre tudja helyezni az iSaac állomásokat.

7. Milyen ellenőrzéseket végez iSaac?

"Biometrikus" azonosítás tömeg alapján; Napi súlyeltérés mérés; Azonosítás kártya vagy kód alapján; Jognyilatkozat; Alkoholszondás szűrővizsgálat; Fújáserősség mérés; Testhőmérséklet mérés; Arcmaszk felismerés;

8. Milyen státuszokat tud iSaac kezelni?

iSaac meg tudja különböztetni a dolgozót, a vendéget, a visszatérő vendéget, a szállítókon belül az alapanyag, a készáru és az egyéb kategóriákat és a külső kivitelezőt.

9. Mekkora iSaac áteresztőképessége?

Egy gyakorlott dolgozó, akinek van vállalati kártyája és nem generál rendkívüli eseményt 6 másodperc alatt tud be- és kilépni, úgy, hogy közben öt "ellenőrzésen" megy keresztül. Képzelje el, hogy egy bejáraton, egyszerre kell beengedni 100 főt. Ehhez összesen két iSaac mérőállomásra és mindössze 10 percre lesz szükség. És ne feledje! Ez idő alatt 500 ellenőrzés fog megtörténni dokumentáltan, minden szempontból teljesen egyező módon! 

10. Az alkoholszondából van visszaáramló levegő?

Nincs. A tölcséres alkoholszondákkal ellentétben, mi egy olyan megoldást választottunk, hogy a levegő nem csap vissza az arcunkba, ezért nem kell félni attól, hogy mások is belefújnak. 

11. Az ellenőrzések megfelelnek a GDPR-nek?

Igen. A készülék mindenben megfelel a vonatkozó jogszabályi követelményeknek, illetve az iparbiztonsági alapelveknek.

12. iSaac ki tudja váltani a biztonsági szolgálatot?

iSaac üzemeltetéséhez, egy operátorra van szükség, aki lehet egy biztonsági őr vagy egy saját állományban lévő kolléga. Ha több fős a biztonsági szolgálat, akkor garantáltan lehet csökkenteni a létszámon, ha pedig csak egy fő, akkor iSaac kitűnően támogatja a munkáját. A 2020- 21- es időszakban azonban számtalan helyen számolták fel az egy fős biztonsági őrséget. Nos Ők nagyon örülnek, amikor bemutatjuk iSaac képességeit, mert töredék áron kapnak rendkívül magas biztonsági alkalmazást, ami kitűnően támogatja a működésüket. Legújabb fejlesztésünknek köszönhetően pedig megvalósult a távoli operáció, azaz a távoli intézkedés lehetősége. Lásd itt.

13. Mekkora összeg szükséges ahhoz, hogy hozzájussak iSaac-hez?

iSaac (RPA Robot - Szoftverrel) a termék. Megvásárolható, lízingelhető és bérelhető. Ennek megfelelően a szoftverlicencek lejárata is változó. Kérje ajánlatunkat, vagy konfiguráljon iSaac area-t, válasszon kiegészítőket vagy fejlesztőkészleteink közül annak megfelelően, hogy méreteihez, igényeihez mi a legideálisabb a világszinten is újdonságnak számító iSaac biztonságirányítási rendszerből.

14. Ki lehet próbálni iSaac-et?

Igen. Bemutatótermeink Veszprémben és Miskolcon lehetőséget biztosítanak a teljes funkcionalitás megismerésére, az egyedi igények megvitatására és azonnali ajánlat igényelhető az iSaac tanácsadótól. Virtuális "próbára" a hetente jelentkező online webinárium ad lehetőséget, ahol 5 regisztrált résztvevőt látunk el, minden Őket érdeklő információval.

 

15. A megrendeléstől számítva, hány napon belül érkezik meg iSaac?

Készletről 5 munkanapot, míg gyártásból 60 napot kell várni a saját station, vagy stationfarm megérkezésére.

16. Mire van szükség iSaac üzembe helyezéséhez?

Hálózati áramra és vezetékes/wifi-s internetcsatlakozásra.

17. Mennyi ideig tart iSaac-et üzembe helyezni?

Összesen egy órát vesz igénybe az előadás, az oktatás és a telepítés. 

18. Mennyibe kerül iSaac?

Az iSaac termék biztonsági mérőállomás /hardver+szoftver/ megvásárolható, lízingelhető és bérelhető. Ennek megfelelően a szoftverlicence hossza is változó. 

19. Hol van lehetőségem megnézni iSaac-et?

Veszprémi és miskolci bemutatótermünkben előre egyeztetett időpontban egy workshop keretén belül tudja megtekinteni és kipróbálni iSaac-et, vagy online webináriumra jelentkezhet az érdeklődő, minden csütörtökön 14.00- tól.

20. Mit tegyek, ha attól tartok, hogy dolgozóim az ellenőrzések ellen lesznek?

Ha a dolgozóid tiltakoznak az ellenőrzések ellen, akkor lehet, hogy rossz élményük volt korábban a biztonsági ellenőrzésekkel vagy személyzettel kapcsolatban, esetleg más oka van a tiltakozásnak, amire nem probléma, ha fény derül. iSaac lényege, hogy mindenki egyénileg, egyformán kell, hogy használja a készüléket. Így nincs negatív élmény, nincs megalázó szituáció, csak a bizalomra épülő együttműködő stílus. A vezetői elköteleződés és példamutatás segít a rendszer bevezetésében, ezért is lehet ingyenesen egy tesztcsoport bevonásával kipróbálni, hogyan hat a biztonságtudat fejlődésére, ha bevonjuk a dolgozókat a biztonság kialakításába. 

21. Mekkora súlyt bír el az állomás?

Az állomás névleges terhelhetősége, maximum 300 kg.

22. Akkor is be tud lépni a dolgozó, ha otthon hagyta a kártyáját?

Igen, a dolgozónak lehetősége van belépni egyedi azonosító kódjával is, így nem gátolja meg a munkavégzésben, ha otthon hagyta vagy elveszítette a kártyáját. 

23. Mi garantálja azt, hogy a dolgozók nem fogják elcserélni egymás közt a kártyájukat?

A kártyákhoz a mindennapi használat során, ki- belépéskor tömegadatot rendelünk, így hacsak nem pontosan ugyanakkora a tömegük, nem fognak tudni egymás kártyájával/azonosítójával be- és kilépni. Emellett az azonosítást követően a dolgozók elfogadnak egy jognyilatkozatot, amiben megerősítik, hogy a saját azonosítójukat/kártyájukat használják.

24. Mi történik rendkívüli eseménynél?

Rendkívüli eseménynél az operátor riasztást kap a kezelőfelületére, majd lefolytatja azt a jogszerű és szakszerű tényfeltáró vizsgálatot/ellenőrzést, amit rögzít a vonatkozó eljárásrend. Ennek eredményétől függően megerősíti vagy törli a riasztást. Az erről készült jegyzőkönyvet a dedikált vezető automatikusan megkapja e-mailben. Abban az esetben, ha nincs operátor, akkor az incidens riasztás egy un.: desktop broadcast applikáción keresztül átadásra annak a vezetőnek, akinek a számítógépére az alkalmazás telepítve van és Ő kapja meg azokat az információkat, amik az iSaac mérőállomás roboton történtek. 

25. Honnan fogom tudni, hogy vendégem érkezett?

A rendszer a vendég sikeres regisztrációja után automatikus SMS-t küld a vendég fogadására jogosult személynek, aki egy gombnyomással eldöntheti, hogy fogadja, várakoztatja vagy elutasítja Őt. 

26. Lehet integrálni iSaa-et a meglévő rendszereimhez?

iSaac egy autonóm rendszer, de adatbázis szinten mindenképp. A helyspecifikumok ismeretének függvényében tudjuk eldönteni, hogy javasoljuk, vagy sem a más rendszerekkel való együttműködést.

27. iSaac képez fizikai akadályt?

Abban hiszünk, és a tapasztalataink is ezt erősítik, hogy iSaac a biztonságtudatot, a vállalat működési kultúráját hangolja át azzal, hogy együttműködésre alapoz és nem fizikailag akadályozza a felhasználót. Ha valaki szeretné, megjelenítjük az áteresztő ponton lévő kijelzőn annak a dolgozónak a nevét, beosztását, aki nem használta az iSaac mérőállomás robotot a belépést megelőzően. 

28. iSaac szúrópróba szerűen ellenőriz?

Nem, iSaac mindenkit kivétel nélkül, egyformán, minden áthaladásnál ellenőriz.

29. Meg nem történtté lehet tenni az eseményeket?

Nem, az iSaac rendszer teljes mértékben szabotázs védett, ezért nem lehet kitörölni belőle az eseményeket, minden szenzoresemény mentésre kerül.

30. KPI kimutatást tudok készíteni iSaac segítségével?

Igen, az adminisztrátor felület kezdő képernyőjén, több mint tíz valós idejű és archív kimutatás várja a jogosultsággal rendelkező vezetőt, így nincs plusz munka az adatok keresgetésével és diagramba rendezésével.

31. Hány iSaac állomásra van szükségem?

A műszakonkénti dolgozói létszámadat és a bejáratok száma lesz a meghatározó, amikor az iSaac mérőállomások számát tervezzük, valamint az sem mindegy, hogy egy műszakot, milyen időkeretben kívánunk be- vagy kiléptetni. Általánosságban kijelenthető, hogy 6 fő/perc a névleges áteresztő képessége egy állomásnak. Ez azt jelenti, hogy ha 10 perc a norma egy műszak be- vagy kiléptetésére, akkor 60 fő kezeléséhez egy állomás szükséges. Továbbgondolva: ha egy műszakban, 600 dolgozói áthaladást kell tervezni, egy 10 darabos stationfarm-ra lesz szükség. 

32. A gyár IT szakemberének milyen feladata van az iSaac rendszer bevezetésekor?

Az IT-s kollégának az internetes csatlakozást, fix IP dedikálásával kell biztosítani, egyéb teendője nincs.